Pages

klik² di sini untuk menangi banyak hadiah ~~

Total Pageviews

## STICKY POST ##

##   STICKY POST  ##
Jalapeno Cheese Powder ( RM15.00 PER 200GRAM)

JALAPENO CHEESE POWDER

SAYA TURUT MEMBUAT PENGHANTARAN MELALUI KURIER ATAUPUN DOMESTIC POS,



URUSNIAGA SECARA TUNAI SAHAJA

.PEMBELIAN ADALAH MUKTAMAD.

WANG TIDAK AKAN DIKEMBALIKAN JIKA PEMBELIAN DIBATALKAN OLEH PIHAK PEMBELI.



CAJ KURIER : RM6.00 UNTUK SEMENANJUNG MALAYSIA





TERIMA KASIH.

Thursday, October 6, 2011

TAPAI memang la SEDOP..tapi ..........

hurghhhhhhh..ni la padah nya... makan tak geti nak skit².. mmg la peberet aku kennn TAPAI ni.. tapi aku mmg jenis yg tak suka makan skit² dah makanan tu amat la aku sanjungi... vahhh kerlas ayat ngko ya iera...
sedapp wei.. kalau tak melantak banyak..kang rugi... memandang aku dah GREEN LIGHT makan pulut (tp sebenar nya..belum lagi pun... gedik nak makan kekdahnya..muahahaha) apa lagi.. makanan yg berasas kan pulut yg pertama hinggap di kapla wotak aku tak lain dan tak bukan...MEMPERSILA KAN .. CIK TAPAI YANG MANIS MACAM pemakan dia.. muahahahaha.. manis la kennnn...

aku tak tau dari mana asal nya tapai... terengganu ke kelantan ke kedah ke... korang yg tau tu sila la tinggal kan jawapan ya.. NEGERI MANAKAN TAPAI  INI DI LAHIR KAN..muahahahaha.. kalau cekgu cekgi baca soklan aku ni.. kompom fengsan ala² cumell..muahahaha.. sure diorang ingt aku kasi soklan tahap owang unibesiti.. kahkahkah...






....tenkiu cik gugel...


hah... tgok ..mau aku tak tergoda dengan tapai..cara balutan pun dah seksi..ekikikiki... daun dia perghhhh ..meqelit meqelap aihh... nampak kilauan bling seakan-akan memanggil ku untuk di ngap kan.. kahkahkah....

akan tetapi...jikalau anda memakan tapai dengan rakus atau melebihi dos.. BADAN KAMU AKAN JADI PANAS.. TEKAK KAU AKAN PERIT..BIBIR KAMU PECAH²...padan muka.. ..contoh terbaekk seperti ku.. skali ku hentam sebanyak 20 bungkus ok..20 bungkus !!! rasain la iera sakit² mulut tu... sakit makkkk ..

aku kalau hentam tak hagak² kennn.. bajet nak balas dendam ar sebab dah lama tak makan .. tapi.... terbalik..tapai balass dendam kat ngko..muahaha..konon tapai ni nak manja² ngan aku lah ye.. sampai kasi penyakit kat aku.. sekarang ni suara aku dah jadi PAPA ROCK MALAYSIA.. kalau ku gigih nak makan tapai jugak.. ku rasa kompem sora aku ni macam ITIK SERAMA pe... huhu.. tapi sodap kan :(

takpe takpe.. kasi lega dulu ..kang dah sembuh.. SILA MAKAN LAGI !!!.. ku mana geti serik.. hehehehe...
so kenkawan yg tak penah makan ni.. sila la coba ya.. ni aku kasi resepi.. nak buat sendiri pun vuleh...

Bahan-bahan ( 12 org makan kot )


1 kg beras pulut


1/2 biji ragi- ditumbuk halus


daun pisang @ daun getah @ daun keladi kalau tak ada bekas plastik pun boleh


Cara-cara tanak pulut. untuk tanak pulut supaya tak lembek ialah sukat dulu pulut dengan cawan dan kira bilangannya jika 5 cawan pulut maka air juga mesti 5 cawan


apabila dah masak masukkan pulut dalam dulang dan rata2kan


tunggu sejuk dahulu, barulah ayakkan ragi diserata permukaan pulut tadi, kemudian terbalikkan pulut dan ayakkan ragi dipermukaan yang belum kena,


setelah semua bahagian kena ragi, bungkuslah dengan daun pisang, peram 2 hari
 
 
korang buat yew.. aku tak sempat nak buat ni..sempat beli sajo..muahahaha.. sekarang ni arga 1 bgkus tapai udah jadi 35sen tau.. tapi arga di aloq staq...

No comments:

Post a Comment

aHLi MeSyuArat TiNGkaP

Related Posts with Thumbnails