Pages

klik² di sini untuk menangi banyak hadiah ~~

Total Pageviews

## STICKY POST ##

##   STICKY POST  ##
Jalapeno Cheese Powder ( RM15.00 PER 200GRAM)

JALAPENO CHEESE POWDER

SAYA TURUT MEMBUAT PENGHANTARAN MELALUI KURIER ATAUPUN DOMESTIC POS,



URUSNIAGA SECARA TUNAI SAHAJA

.PEMBELIAN ADALAH MUKTAMAD.

WANG TIDAK AKAN DIKEMBALIKAN JIKA PEMBELIAN DIBATALKAN OLEH PIHAK PEMBELI.



CAJ KURIER : RM6.00 UNTUK SEMENANJUNG MALAYSIA





TERIMA KASIH.

Tuesday, September 27, 2011

^^ luahan hati ^^

halu.. ku nak citer skit ttg DIRI KU  dengan anak2 kali ni,... ada citer gumbira.. lawak jenaka..citer sedey.. citer baran aku.. citer kecewa ku ..
tentang anak dara ni... sekarang ni dia dah petah berkata².. pandai buat lawak jenaka.. pandai bg aku marah.. pandai buat aku ketawa,,, tapi ada ketika pandai kasi aku baran dengan dia....suka sangat nyanyi dengan dia... menari dengan dia.. lawak cara marsya menari.. yo la kan..bebudak..mana la nak geti... hahahaha.. tp mama dia.. mmg la HOVER MENARI.. hahahaha.. BAKAT TERPENDAM KEKDAH NYA.. muahahaha

genggaman erat .. selalu marsya akan pegang jari kelinking(betul ka aku eja?? )
mungkin dia rasa sonok pegang tangan gitu.. tpi ku heran.. nape marsya tak nak pegang jari lain ye.. asyik² ujung jari jugak ...
abai kan tanganku itam lagi montot.. ekikiki

sebenar nya.. aku nak luahkan segala perangai aku dalam post ni...kekadang aku tak paham dengan perasaanku.... terutama bila datang sifat baran ku..
marsya sekarang ada perangai sedikit noty..mungkin dia nak explore atau nak membesar kan.kekadang aku pk,DIA BUAT PERANGAI TU MUNGKIN JELES DENGAN KEHADIRAN ADIK DIA KE??
ATAU MMG BEGITU SIFAT BUDAK SEMENTARA NAK BESAR??

kalau marsya buat perangai... aku hanya menegur  atau  cuba nasihat dengan baik.. sebagai kakak.. marsya tak buleh buat perangai..dah nak masuk school.. tapi bila dia telampau noty.. baran aku terus sampai kemuncak.. biasa skali aku hembuk kan  tangan aku di lantai...  nasik baik tangan ni tak hinggap di muka  marsya..  ya allah.. kenapa aku tetita begitu.. kenapa aku tak boleh bersabar.. kenapa mesti guna kan kekerasan...waktu tu mmg aku  lansung tak pk perasaan  marsya... bila aku sedar.. aku jadi sedey.... terkeluar jugak air mata aku apabila lihat marsya naggis sampai ter esak2.. dialova mintak aku sabar.. fikir kan jiwa anak .. tapi aku tak tau.. kenapa aku cepat sangat baran.. itu  baru hal kecik..

baru² ni... marsya buat hal tapi bukan hal besar.. dia ganggu adik dia tdo...aku dah cakap.. dia tak layan.. dah ku marah dia tak layan.. lastt² marsya kata BABI......... huarghhhh aku trus HOT.. ..
tanpa pk panjang..penampar sudah hinggap di pipi gebus marsya.. dia nan                                                                                                                                                                                                                                                                 ggis sambil berontak2.. sambil kata  BABI berulang kali.. aku jadi tention..tention dengan keaadaan pesekitaran..budak² di rumah ku sudah pandai kata BABI,ANAK HARAM, BUTUH,KOTE,PEPEK...  dan aku tak sangka..marsya jugak boleh kata demikian..  waktu marsya naggis..aku tak peduli lansung perasaan dia.. aku masih buat dunno..sambil ayun buai baby.. mungkin marsya nak protes.. dia masih lagi kata BABI...


aku geram.... aku dukung marsya sambil hentak² kan badan dia.. lepas tu aku campak  dia di luar rumah... masa tu pukul 8.30 malam.... dah gelap
aku biar kan dia di luar.. marsya naggis kuat sampai jiran sebelah keluar.. tapi aku tak peduli.... aku tetap biar kan di luar rumah..... siapa pun tak berani ambil marsya.. sehingga lah dialova pegi ambil marsya.. 
 aku tetap tak pandang muka marsya yg menaggis tu mintak simpati pada ku.. sambil dia panggil MAMA.. MAMA ,, NI MAMA KAKYANG... mungkin dia merayu untuk pelukku.. tapi aku bo-layan kan dia.. sehingga la dia tdo...bila waktu dia tido..aku telek wajah dia.. aku renung wajah dia.. aku usap rambut dia... YA ALLAH.. AKU MAMA YANG KEJAM...SANGGUP BUAT SEDEMIKIAN PADA ANAK YG BERUMUR 3TAHUN
 hati aku jadi sayu.. remuk redam hati ku.. kenapa aku mesti buat begitu... kenapa aku mesti campak dia di luar rumah....kenapa aku tak berfikir panjang... kenapa aku tak menjaga ati dia..kenapa...kenapa..kenapa !!!!


akhirnyaa.. aku tewas.. air mata aku menitis jugak.....aku kecewa dengan diriku.... aku kecewa ..sebagai seorang mama.. aku tak boleh ada sifat baran begitu.. dialova banyak nasihat aku dlm hal ni.. kena kontrol kan emosi aku..kena buang baran ku.. kena buang angin ku... buang la sifat negatif.. kesian pada anak².. mereka menanggis sebab nak mintak belaian....

lagi 1 kes... ada 1 ari aku bergaduh dengan dialova..punca nya hanya kecil.... tapi aku yang emosi lebih..
aku tak pk perasaan dialova.. aku kata macam²..semua benda terkeluar dari mlut ku.. semuanya ayat² negatif.. aku tendang almari.. aku buang semua baju² yang bersangkut dalam almari.. tapi amarah aku belum reda.. sehingga aku campak henpon pemberian dialova kepada ku.. berderai pecah henpon tu... tapi aku tak peduli.. aku tetap marah..
aku sedar...perbuatan ku salah... tapi waktu tu.. aku seperti di rasuk...pelbagai  cara untuk memujuk tak berkesan..mungkin dialova patah ati  dengan ku.. ada 1 ayat dialova bagitau padaku..
HATI DIA REMUK..REMUK SEPERTI HENPON YANG BERDERAI TU...
Ya Allah..aku berdosa Ya Allah.. berdosa membuat dialova sedih...aku berdosa kerana tak memahami perasaan dia.. berdosa kerana melawan cakap dia.. ku berdosa Ya Allah....
ABAH.. MAAF KAN MAMA...MAMA MOHON AMPUN... (tengah menahan air mata)

aku tak tau macam mana nak buang baran ku... macam mana nak kontrol amarah dalam situasi macam tu..
Ya Allah.. ku pohon padamu Ya Allah... ubah kan diri ku ini... buang kan sifat amarah ku.... buang kan sifat marah ku... aminnn...

No comments:

Post a Comment

aHLi MeSyuArat TiNGkaP

Related Posts with Thumbnails